تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

لوازم یدکی بدون کد شناسه جمع‌آوری می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۸۵۷۵
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
لوازم یدکی بدون کد شناسه جمع‌آوری می‌شود
۱۵ مهر ماه آخرین روز مهلت قانونی ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای ۵۵ قلم لوازم یدکی بود که به پایان رسید؛ بر این اساس طبق تاکید مسئولان وزارت صمت و از جمله معاون صنایع عمومی وزارت صمت، از این پس محصولات بدون کد شناسه قاچاق محسوب می‌شوند و طبق قانون قاچاق، جمع‌آوری خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، روز گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، ضمن اشاره به اینکه تولید و واردات لوازم یدکی خودرو ملزم به دریافت شناسه کالا شده و عرضه‌کنندگان قطعات یدکی خودرو تا ۱۵ مهر ماه فرصت داشته‌اند که کالا‌های بدون شناسه را تعیین تکلیف و برای آن‌ها شناسه دریافت کنند، تصریح کرد: پس از این تاریخ فروش لوازم یدکی خودرو بدون کد شناسه به عنوان قاچاق محسوب و با فروشندگان این کالا‌ها برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم یدکی بایستی تولید‌های خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، تصریح کرد: علاوه براینکه ۵۵ قلم از لوازم یدکی و قطعات خودرو بایستی دارای شناسه باشند، اما عرضه‌کنندگان لوازم یدکی نیز حتما در زمان خرید از تولیدکننده، به شناسه و کد رهگیری کالا توجه کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، تاکید کرد: پس از ۱۵ مهر ماه، بازرسان قطعات و لوازم یدکی بدون شناسه در سطح بازار را طبق قانون قاچاق، جمع‌آوری خواهند کرد.

گفتنی است؛ در راستای اجرای طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با قاچاق و تقلب در قطعات یدکی خودرو‌ها از ۱۵ فرودین ماه، لوازم یدکی و قطعات خودرو در اولویت اجرای طرح مبارزه با قاچاق و تقلب قرار گرفت و عدم ثبت معاملات تجاری حوزه کالا‌های قطعات یدکی و مصرفی خودرو در سامانه جامع تجارت مشمول برخورد قانونی شده است. در گام نخست اجرای این طرح، مقابله با عرضه کالا‌های قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم یدکی خودرو از ۱۵ فروردین ماه در سراسر کشور عملیاتی و سپس عرضه قطعات یدکی خودرو به بازار از ۲۱ خردادماه به داشتن کد رهگیری مشروط شد و از این تاریخ به بعد واحد‌های صنفی از خرید اقلام بدون شناسه منع شدند. در نهایت از ١۵ مرداد ماه، عرضه بدون شناسه لوازم یدکی و قطعات خودرو ممنوع و ثبت "کد نقش" فعالان حوزه لوازم یدکی و قطعات خودرو در سامانه جامع تجارت الزامی شد.

در راستای بررسی اجرای درست و حسن انجام کار این طرح که با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، ضمن اشاره به اینکه از نیمه مرداد ماه، ۵۵ گروه قطعه بایستی با کد رهگیری به بازار عرضه شوند و تولیدکنندگان موظفند این گروه تولیدات خود را با کد رهگیری تولید و به بازار عرضه کنند، اظهار کرد: البته برای قطعاتی که در بازار بدون کد موجود هستند، فرصت داده شده تا کد رهگیری دریافت کنند.

البته که فرصت شناسه‌دار کردن کالا‌ها و دریافت کد رهگیری تا ۱۵ مهر ماه تمدید شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->